Fan vad Fittigt med Ensamhet

Fan vad Fittigt med Ensamhet

I det här avsnittet pratar vi ensamhet. Vad innebär det egentligen att vi alla tre säger att vi har ett stort behov av att vara ensamma? Vi försöker reda ut skillnaden på att vara ensam och att vara själv och varför det ena gör ondare än det andra. Dessutom pratar vi om bilden av ensamhet, förväntningar, tidsplaner, oroliga mammor och varför 30-åringar upplever att de är mer ensamma. Vi redovisar även våra uppdrag och Lisa lanserar begreppet självsamhet.

Fortsätt gärna diskussionen på twitter, #fanvadfittigt. Du som lyssnare har även chansen att ge Maja ett straff för att hon misslyckades med sitt uppdrag, twittra till @lisagemmel eller @saraharaldsson, alternativt skriv dina förslag i vår facebookgrupp.

2 thoughts on “Fan vad Fittigt med Ensamhet

  1. Bra avsnitt. Har de senaste åren provat på att göra saker själv/ensam. Gå på bio själv eller fika/äta själv har aldrig varit svårt. Jag har dessutom varit på krogen själv flertal gånger. Kan nästan tycka det är roligare. Visst att jag oftast dyker på någon jag känner men ändå. Går man själv på krogen så kan man mingla runt, träffa nya människor utan att känna man lämnar en kompis ensam. Känner mig friare då. Första gången gillade jag utmaningen att gå själv men nu känns det inte konstigt alls. Jag ska väl tillägga att jag är en väldigt social typ. Men jag vill slå ett slag för att prova gå ut själv.

    • Tack Ida!
      Jag (Maja) har testat att göra det mest själv, men inte krogen. Måste erkänna att jag tycker att det är lite läskigt. Men jag gillar din poäng att det känns friare. Får nog helt enkelt ge mig på ett försök.

Leave a Reply

